Veelgestelde vragen
Ja, zodra de bestelling is verzonden ontvangt de klant een e-mail met daarin een track & trace code. Met deze code kan de klant de bestelling volgen en een indicatie krijgen van de verwachte bezorgdatum.
Ja, het is mogelijk om een ander bezorgadres op te geven dan het factuuradres. Bij het plaatsen van een bestelling kan de klant aangeven waar de bestelling bezorgd moet worden.
UTRAI kan verschillende verzendmethoden aan, waaronder PostNL, DHL en DPD. DPD is de vaste en standaard verzendpartner van Utrai Benelux
Bij UTRAI zijn de verzendkosten afhankelijk van uw locatie en de grootte van uw bestelling bieden we verschillende verzendmethoden aan. Bij het afrekenen worden de verzendkosten automatisch berekend. Leveringen binnen Nederland boven € 100 euro zijn gratis. Voor leveringen naar bijvoorbeeld België rekenen we € 6,99 excl. BTW aan verzendkosten.
De levertijden bij UTRAI variëren afhankelijk van de locatie van de klant en het gekozen product. Normaal gesproken wordt een product binnen 1 tot 3 werkdagen verzonden.
UTRAI zal binnen 14 dagen nadat het geretourneerde product is ontvangen, het bedrag terugstorten op uw rekening. Let op, dit kan afhankelijk van de betaalmethode nog enkele dagen duren voordat het op uw rekening staat.
1: U kunt een artikel bij UTRAI retourneren binnen 14 dagen na ontvangst.
2: Het artikel moet onbeschadigd, ongebruikt en in de originele verpakking worden geretourneerd.
3: Voor sommige artikelen gelden afwijkende retourvoorwaarden, zoals op maat gemaakte producten of hygiëneproducten.
Om een artikel te retourneren bij UTRAI, kunt u het retourformulier invullen en opsturen naar de klantenservice van UTRAI. Na ontvangst van het formulier zal UTRAI contact met u opnemen om de retourzending verder af te handelen.
De kosten van het retourneren zijn voor uw eigen rekening, tenzij het artikel beschadigd of verkeerd geleverd is door UTRAI.
Volgens het Europese recht zijn wij als verkoper aansprakelijk voor elk gebrek van overeenstemming dat binnen een termijn van twee jaar na de levering van de goederen aan het licht komt. Dit betekent dat als u binnen deze periode een gebrek ontdekt of zou moeten ontdekken, u contact met ons kunt opnemen en aanspraak kunt maken op garantie.
Als u een beschadigd of verkeerd product heeft ontvangen van UTRAI, kunt u binnen 48 uur na ontvangst contact opnemen met de klantenservice van UTRAI. UTRAI zal dan samen met u een oplossing zoeken voor het probleem.